de laatste week in Xela - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van LinEnThomasInGuatemala - WaarBenJij.nu de laatste week in Xela - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van LinEnThomasInGuatemala - WaarBenJij.nu

de laatste week in Xela

Door: lin

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2015 | Guatemala, Quetzaltenango

Ola,

Na drie weken radiostilte hier weer een update uit Guatemala.

Onze laatste week in Xela was een wat rustigere week waarbij we vooral veel bezig zijn geweest met Spaans.
Wel hebben we nog een aantal activiteiten gedaan.

Op woensdag 9 december zijn we naar de "Los vahos" geweest. Dit zijn eco-sauna's die natuurlijk verhit worden door een vulkaan. We gingen er samen met (gids) Kevin en Kieran heen. We moesten een uurtje wandelen de vulkaan op en onderweg vertelde Kevin over allerlei planten. Aangekomen bij de eco sauna's bleken het simpele hokjes in een krakkemikkig gebouw te zijn. We doken een sauna in en mannn, de hitte van een vulkaan is nogal anders dan in een normale sauna. Het is een vochtige intense hitte waar je raar genoeg ook wel weer redelijk snel aan went. Na een uurtje liepen we weer terug richting Xela, met een kleine omweg via een uitzichtpunt, waarbij we over de hele stad konden kijken.

Vrijdag was alweer onze laatste schooldag in Xela. Daarom ben ik (Lin) samen met mijn lerares de stad in gegaan en heeft ze me nog wat mooie plekken laten zien zoals het oude theater (waar toevallig net een diploma uitreiking bezig was die we konden meemaken), de indrukwekkende katholieke kerk en de verstopte maya markt in een oud gebouw.
'S avonds was er weer een graduation ceremony bij celas maya met van te voren pizza, drankjes en spelletjes. Tijdens de ceremonie kregen we ons certificaat uitgereikt met een persoonlijk praatje van de leraren en erna was het tijd voor een salsales van Kevin!
Thomas ging vervolgens naar huis (hij moest de volgende ochtend vroeg op) en ik ging naar een discotheek met mijn lerares en gastmoeder om te salsadansen.

De volgende ochtend stond Thomas om half vijf 's ochtends op, om een hike te maken naar de top van vulkaan santa maria (3772 meter hoogte). Het is een hike van 4 uur omhoog en 3 uur omlaag.
Ik ging niet mee, want mij is dat ietsje te ver en ik wist niet of het me überhaupt zou lukken met mijn hoogtevrees. Ik besloot daarom 's ochtends de stad in te gaan en de maya markt af te struinen.

Zondag 13 december was alweer onze laatste dag in Xela. We namen afscheid van Karla en Roberto en pakten om 10 uur 's ochtends een taxi en shutle, die ons via kronkelige steile wegen naar San Pedro la Laguna bracht. San pedro is een klein dorpje aan een groot meer, Lago de Atitlan.

  • 27 December 2015 - 21:37

    Tom:

    leuk allemaal, kan ik niet af en toe op jullie schouder mee reizen...?? :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Actief sinds 28 Nov. 2015
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 8468

Voorgaande reizen:

28 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

28 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: